פוסטה: "העלים" מיליון שקל וישלם קנס של 50 אלף שקל במאה תשלומים

בני משפחה החליטו להפריד כוחות בעסק המשפחתי המצליח. כדי להפחית את תשלום המיסים למדינה, הרוכש קיבל חלק משמעותי מהסכום בדרכים עקלקלות שלא דווחו לרשויות המס

מיליון שקל ללא דיווח? (צילום ארכיון להמחשה: משטרה)

עסקה משתלמת: איש עסקים (57) ממושב מצליח "העלים" יותר ממיליון שקל מעסקת מכירה שביצע מול בני משפחתו, ובסופו של דבר נדרש לשלם קנס של 50 אלף שקל במאה תשלומים.

מדובר במקרה מחודש יוני 2012. שלושה אחים הקימו מפעל לעיבוד שבבי מתכת הנחשב למצליח מאוד. בשלב מסוים אחד האחים החליט "לזוז הצידה" בשל מחלוקות שפרצו בין האחים. לאחר משא ומתן הם הגיעו להבנות כי האח יקבל 2.5 מיליון שקל עבור 50 האחוזים שהחזיק בבעלות החברה, והמס על העיסקה ישולם על ידי הקונים.

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) שביצעה בדיקה סביב עסקת המכירה המשפחתית, החליטה להגיש כתב אישום נגד האח שמכר את  חלקו, והאשימה אותו בכך שלא דיווח על כל הסכום שקיבל עבור מחצית הבעלות על המפעל המשפחתי. הוא הואשם בהשמטה של הכנסה במזיד ובכוונה להתחמק ממס.

סנגורו של הנאשם, עו"ד אברהם שהבזי, הגיע לאחר דין ודברים להסדר טיעון עם נציגי הפרקליטות. השופט מנחם מזרחי מבית משפט השלום ברמלה קיבל את הסיכום בין הצדדים וגזר על הנאשם שישה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, וקנס של 50 אלף שקל שישולמו כאמור ב-100 תשלומים. כתב אישום הוגש גם נגד הגיסה והאחיין, מצד הקונים, שיוצגו על ידי עו"ד גלעד ברון. אף איתם נחתם הסדר של שישה חודשי עבודות שירות וקנס דומה.

מתוך אתר פוסטה