ישראל היום: עונש מאסר לאדם שגנב חומרי החקירה בעניינו

9 חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות נגזרו על אורי לוי שהורשע בפריצה למשרד רשות המסים • הוא השמיט הכנסות בסכום כולל של כ-1.9 מיליון שקלים

  • צילום ארכיון: יהושע יוסף
  • צילום ארכיון: יהושע יוסף

9 חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס של 410 אלף שקלים נגזרו על ידי שופט בית משפט השלום בתל אביב, שאול אבינור, על אורי לוי שהורשע בעבירות מס ובפריצה למשרדי רשות המסים שם גנב את הארגזים ובהם חומרי החקירה שלו.

על פי כתב האישום שהוגש נגד לוי, שהפעיל מוסך בפתח-תקווה והחזיק בדירות למגורים שאותם השכיר, הוא העביר לרשויות המס דיווחים כוזבים בגין הכנסותיו, כאשר זייף את דפי חשבונות הבנק שלו. בד בבד, בדו"חות השנתיים לפקיד השומה הוא מסר דיווח כוזב בגין הכנסותיו מדמי השכירות, באופן שהשמיט מהכנסותיו סכום כולל של כ-1.9 מיליון שקלים.

לוי נעצר ונחקר בגין אותן עבירות מס והוגש נגדו כתב אישום. לאחר הגשת כתב האישום, הוא הגיע למשרד חוליית החקירות ברשות המסים שבחולון, על מנת לקבל חלק מחומרי החקירה שנלקחו ממנו במסגרת החקירה שהתנהלה כנגדו.

לוי, כך על פי כתב האישום, נכנס ברשות לחדר שבו היה מצוי חומר החקירה נגדו בארגזי קרטון ולאחר שצילם העתקים מחומר החקירה המקורי, שהותר לו לצלמו, עזב את המשרד. יום לאחר שהעתיק את חומרי החקירה, הוא הגיע למקום שוב בליל שבת, פער חור בקיר הגבס בחדר הארכיב שבמשרד, נכנס ועבר דרך דלת מקשרת לחדר ציוד משרדי ומכונות צילום. לבסוף, הוא הגיע לחדר שבו הונחו 88 ארגזי קרטון שהכילו את חומרי החקירה בעניינו. במשך ארבע שעות הוא העלים את חומר החקירה נגדו באמצעות עגלה ועד היום הארגזים לא נמצאו ולא ידוע מה עלה בגורל חומרי החקירה.

לוי הורשע על פי הודאתו בביצוע עבירות המס ופריצה כדי לבצע פשע ושיבוש מהלכי משפט, תובעת המשטרה ביקשה מאסר בפועל ממושך בשל הפריצה, אולם השופט שאול אבינור שגזר היום את דינו של לוי החליט בסופו של דבר שלא לגזור על לוי עונש מאסר מאחורי סורג ובריח.

מתוך אתר ישראל היום