דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו״ל (טופס 5328 או טופס 5329)

לטופס 5328 ואפשרויות שליחת הטופס לרשות המיסים  – לחץ כאן

טופס 5328 נשלח על-ידי מחלקת המודיעין ברשות המיסים, בעקבות מידע שמצוי בידי רשות המיסים, המעורר את הצורך לבדוק את מקורות ההכנסה של אזרחים מסוימים.

הטופס מיועד להגשת דו"ח על פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו"ל, וכולל דרישה למתן מידע מקיף על מקורות ההכנסה של האזרחים ועל נכסים שבבעלותם ובבעלות בני זוגם.

שאלון אשר נשלח לאנשים שהם "חשודים" לכאורה, באי-דיווח על הכנסות בארץ ו/או בחו"ל.

השאלון מופנה, למי שאין לו תיק פעיל במס הכנסה; ועל-פי הערכות במס הכנסה יש לו הכנסות לכאורה לא מדווחות.

לדוגמה, אדם שבבעלותו מספר דירות, מצופה שידווח על הכנסות משכר דירה. יחד עם זאת, לא בהכרח שיש לו הכנסות משכר דירה, והרי יכול להיות מצב שהדירות לא מושכרות, או ילדיו מתגוררים בדירות מבלי לשלם שכר דירה וכיו"ב.  

דוגמה נוספת היא בהקשר של אדם שיוצא ונכנס, בתדירות גבוהה, מהארץ ושוהה ימים רבים במהלך השנה בחו"ל. מצופה שידווח על הכנסות מחו"ל. ברי, שלא בהכרח שיש לו הכנסות בחו"ל ולשם כך נועדה הדרישה למלא את הטופס.

קיימת חובה למלא את הטופס. וקיימת חובה למלא את הטופס נכון.

אי-השבת הטופס לרשות המיסים באופן מלא ונכון, מהווה עבירה, ויכול לגרור לכך שהחקורים יגיעו השכם בבוקר לעצור את האדם לחקירה ולבצע חיפוש בביתו. לכן יש להקפיד למלא את הטופס, ולמלא אותו נכון.

חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בטרם מילוי ושליחת הטופס, כדי שזה יסייע למלא את הטופס בצורה נכונה. והכי חשוב כדי שיבחן האם קיימים ליקויים בהתנהלות ובדיווח על ההכנסות, שיכול שבעקבותם נשלחה הדרישה למילוי הטופס, וכדי שיפעל בהקדם ובצורה הנכונה, על-מנת למזער את החשיפה לפלילים.

משרדנו טיפל בהצלחה בעשרות נישומים, שקיבלו דרישה למלא דו"ח פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה בארץ ובחו״ל (טופס 5328), שנשלח בעקבות חשד לאי-דיווח על מקורות הכנסה.

הוסף תגובה